International Day - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Haron Zwiggelaar - WaarBenJij.nu International Day - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Haron Zwiggelaar - WaarBenJij.nu

International Day

Blijf op de hoogte en volg Haron

20 April 2016 | Zweden, Jönköping

Ik ben alweer drie maand in Zweden. Nog iets meer dan anderhalve maand en dan ga ik weer naar huis. De nieuwe periode is weer van start gegaan hier op de universiteit. Ik volg deze periode het tweede gedeelte van Zweedse taal, cultuur en maatschappij en het vak cultuur en maatschappij in de Engelse taal.

Vandaag was de International Day op de universiteit. Dit was een dag waarop elk land, waar uitwisselingsstudenten hier op de universiteit vandaan komen, vertegenwoordigd werd. Zo dus ook Nederland. Elke student moest hierop zijn thuisuniversiteit vertegenwoordigen en op deze manier proberen buitenlandse studenten te werven voor een semester of studie aan zijn thuisuniversiteit. Ik stond met een groepje studenten van Windesheim, Windesheim te promoten.

Het leek er op deze dag vooral om te gaan dat er flink gegeten werd van alle buitenlandse lekkernijen. Wij hadden brood met hagelslag, bastognekoeken, beschuit met muisjes en natuurlijk stroopwafels. Het drop, wat we ook hadden, leek door sommige buitenlandse studenten niet erg geliefd. De rest van het eten leek erg gewaardeerd te worden.

De International Day was erg leuk en ik heb veel buitenlandse studenten gesproken op deze dag, wat natuurlijk altijd interessant is. Ik heb geen idee of er veel studenten naar Nederland zullen komen, ik denk dat Nederland niet erg aantrekkelijk is voor Zweden. Maar we zullen zien.